Како се данашња деца сналазе са старим занатима


У склопу програма „МУЗЕЈИ ЗА 10“, у атељеу Културне станице Млин одржане су ликовно-едукатвне радионице „Стари занати за 21. век“ за децу узраста од 6 до 12 година.

Програму „Стари занати за 21. век“ претходило је менторско вођење и обилазак изложбе дечијих ликовних радова на тему „Стари занати“ која је реализована у сарадњи Културне станице Млин и Центра за ликовно васпитање деце и омладине Војводине.

Кроз радионицу ткања, коју је водила ликовна педагошкиња Биљана Балог, деца су усвојила једноставну технику ткања, открила све лепеоте стваралачког процеса и шватила улогу и значај заната.

Деци недостаје мануелни рад и ангажовање прстића, јер када су прсти запослени пажња је усмерена на процес изаде, мозак у том моменту ради и развија се, а његовим развојем и друге се области лакше усвајају. Непосредним радом развијају се одређене вештине и способности да опажају и ликовно се изражавају користећи најразличитије материјале, ликовне елементе и принципе компоновања“, каже Биљана Балог и додаје:

Једна нит предива постаје линија. Густо сложеним редовима добија се површина и боја; текстура – уплитањем и комбиновањем различитих дебљина вуне као и размацима; простор – попуњавањем или празнинама… У зависности од избора боја и њихове комбинације добија се контрастно, хармонично или дело са неким доминирајућим елементом, док све време рада деца заправо користе репетицију, јер је ткање процес понављања.

 

Фото: Урош Дожић