Papirno modelarstvo / Raspustilište


Kreativna radionica „Papirno modelarstvo“ bazira se na autorskoj publikaciji za decu uzrasta od 5 do 12 godina i biće održana 26. avgusta u Kulturnoj stanici Mlin. Program se realizuje u okviru 38. Raspustilišta, u organizaciji Novosadskog dečijeg kulturnog centra.

Cilj radionice „Papirno modelarstvo“ jeste da deca na zanimljiv način, kroz igru, usavrše veštinu rada makazama i razvoj fine motorike, kao i da povećaju preciznost, pažnju, strpljenje i urednosti. Autori i realizatori radionice su Miroslav Paroškaj i Jelena Dopuđ.

Kako odvojiti decu od pasivnog sedenja ispred ekrana i podstaći ih da razvijaju motoriku, spretnost, kreativnost, maštu, verbalnu i neverbalnu komunikaciju?

Sečenje papira makazama je korisna aktivnost jer kod dece razvija i usavršava fine motoričke veštine. Ono deci izgleda izazovno i zabavno, ali ume da predstavlja problem. Osim što moraju da nauče da drže makaze jednom rukom, deca bi trebalo da nauče kako da kontrolišu otvaranje i zatvarnje sečiva, kako da seku u željenom smeru, kako da kontrolišu kordinaciju ruke i oka.

Nakon izrezivanja i sastavljanja figura, sledeća zanimljiva aktivnost je igra s likovima. Deca figurice mogu koristiti za dramatizaciju bajki, basni, ili priča koje mogu biti plod njihove mašte. Kada se udube u igru tada njihova kreativnost dolazi do izražaja.

Ulaz je slobodan. Programi se realizuju uz poštovanje svih trenutno važećih epidemioloških mera.

Letnji deo programa 38. Raspustilišta pod sloganom „Zagrevanje za školu“ realizuje se u periodu od 16. do 27. avgusta u Kulturnoj stanici Mlin, u organizaciji Novosadskog dečijeg kulturnog centra. Kompletan program pogledajte na linku.

Raspustilište je multimedijalna manifestacija obrazovanja i kulture dece uzrasta 4 – 14 godina koja se kontinuirano održava od 1983. godine. Cilj ove manifestacije je kvalitetno ispunjeno vreme dece tokom raspusta kulturnim sadržajima, ali i vannastavno obrazovanje i vaspitanje u procesu proizvodnje i korišćenja kulture i stvaranja nove publike kroz proces razvijanja emocionalne inteligencije i sposobnosti dece.